Onderhoud bestrating Fokko Kortlanglaan bij de Hanenburg 31-10-2018

Dag mevrouw Daenen,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek van zojuist, bericht ik u dat de Fokko Kortlanglaan (bestrating voor de Hanenburg langs) in 2021 wordt aangepakt.

Afhankelijk van de middelen die de raad beschikbaar stelt wordt dit weggedeelte in ieder geval in 2021 herstraat en waar nodig voorzien van nieuwe stenen.

Waar we echter naar streven is de verharding te vervangen. Hier zijn voorstellen voor opgenomen in het wegenbeheerplan, waar de raad (wat betreft financiering) nog een besluit over moet nemen.

Indien de raad akkoord gaat komt er nieuwe bestrating of asfalt.

Of een asfaltconstructie mogelijk is dient te worden onderzocht. Het krappe wegprofiel tussen de sloten geeft problemen voor de stabiliteit. In het verleden is om die reden gekozen voor speciale bestrating.

Bij bestrating wordt gekozen voor geluidsreducerende bestrating. Vandaag de dag zijn er ook voor bestrating vele ontwikkelingen op dat gebied.

Met vriendelijke groet,

Gemeente Ermelo

0341-567321

Voor de mensen die per scootmobiel of per fiets over dit gedeelte van de Fokko Kortlanglaan moeten rijden is dat best lang wachten tot 2021. Je kunt aan de zijkanten van de weg alleen in scheve stand rijden en als je midden op de weg gaat rijden dan is het veel te gevaarlijk ivm de grote hoeveelheid vrachtwagens.

Vanmiddag (31-10-2018) kreeg Stichting Doeh een mail van de Gemeente Ermelo: